Vardag

                                                                                 120419

 

Torsdag första veckan

 

Idag lämnade jag Maths i Boathouse för en stunds Skypande med familjen medan jag skjutsade eleverna ut på praktikplatserna. Medan jag var på Davis kollade jag lite på när Joe instruerade Elina i lite riktteknik.



479s Joe visar hur man justerar småskador.

 

Huven som Elina håller på och jobbar med tillhör en –53a Chevapickup. Simon jobbade idag, bland annat, med en liten pickup som han bytte en massa grejor i framvagnen på. Dessutom så gjorde han ett par hjulinställningar. Davis är en av dom få firmor i området som kan göra en hjulinställning så dom har en hel del sådana jobb. Ofta både fyra och fem per dag, enligt José.

 

När jag återvände till huset så var det min tur att försöka få kontakt med dom där hemma för första gången, förutom ett par mail, sen vi hit kom. Det var inte så lätt att kommunicera på grund av dålig ljudkvalitet så samtalet blev inte så himla långt, ska prova uppe hos Joe Urbz till veckan i stället. Senare på dagen kunde jag prata med dottern i Nya Zealand vilket fungerade mycket bättre. Jag börjar inse att den fyra år gamla datorn där hemma snart har gjort sitt så att jag har en utgift att vänta där.

 

Efter jobbet idag så följde Elina med Simon och Clayton hem för lite gemensamma aktiviteter, bland annat så var dom upp på ett berg och tittade på utsikten. Rickard däremot hade lite sysselsättningsproblem så han gick ut på en egen liten rundtur i området där han bor. När han kom tillbaka så hade familjen nästan börjat efterlysa honom och ändå hade han bara varit borta i fyrtio minuter. Dom är inte så vana att man går ut och går här tydligen. Han får väl vara lite tydligare nästa gång han går ut och går.

 

Det var väl det det

 

Lennart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0